MY WEEK

 
 
På tisdag tog en av mina lärare med mig och Jessica på en föreläsning om målsättningar och essential oils vilket var jätteintressant och bra. Vi gick sedan till Starbucks och åt lite mat medans vi bara satt och pratade. 
 
På onsdag var det fotbollsmatch som stog på schemat. Jag åt mat i skolan medans jag väntade på bussen.
 
 
Vi spelade helt okej men eftersom vårt lag inte är så hejsan p.ga att bara hälften kan spela fotboll så förlorade vi 2-0. 
 
 
 
Torsdagseftermiddagen spenderades på IFC med Ria och Jessica och planerade stordåd för framtida somrar.


Fredagen var y13s sista dag före deras IB exams börjar och de sedan slutar skolan vilket betyder att det var Senior pranks. De flesta hade varit ute och festat hela natten och sedan satt upp en stor uppblåsbar vattenrutschkana och en pool. De slängde i lärare och skjöt människor med vattenpistoler.
 

På fredag hade jag en till fotbollsmatch vilket inte gick så väldigt bra eftersom vi måste gå igenom fotbollsreglerna före matchen och hade inga y11 eller y12 spelare. Var i alla fall nöjd med min egen insats och jag hade rollen som kapten. Efter matchen tog jag MTR och köpte lite mat från Marks&Spencer för att fira fredagskväll.
 

På lördagsmorgonen vaknade jag ensam så gick till Eric Kayser, det bästa bageriet närmast oss, och Starbucks för att köpa frukost.

Kollade på något avsnitt Chuck med mamma och sedan gick vi ner till festlokalen i vår byggnad för att fira vår svenska granne som fyllde 1 år.
 
 
Efter en timme där tog jag en taxi till Hong Kong Football Club och mötte upp både vänner och helt nya människor för att kolla när Hong Kong spelade rugby mot Sydkorea.

 
Vi gick sedan runt i Causeway Bay för att få tiden att gå tills vår middagsreservering.
 
 
 
Kvällen slutade på Pizza Express där vi alla pratade och skrattade så otroligt mycket i flera timmar.
 



Vaknade upp på söndag och bestämde mig för att gå ut och äta brunch med mamma och Daniel. Jag åt quesadillas och Daniel och jag drack det bästa som finns här på jorden, Wagyu's chocolate milkshake.



Vi gick sedan runt i alla småbutiker i SOHO sökandes efter klännigar till mig. Behövde sommarklänningar som kan användas till lite finare restauranger, fester eller bara till vardags.
 
 
Mötte sedan upp Jessica för att gå på en hike. Vi gick i närmare 2 timmar utan någon vidare fart eftersom backarna här är så branta som något man aldrig ens skulle kunna drömma om i Finland.
 


Vi gick och köpte avocado för att kunna laga guacamole och sedan satt vi i Jessicas rum och spelade lite gitarr och sjöng tills jag tog en taxi hem.