ELEPHANT TREKKING & VALENTINE'S DAY

Vi började med samma härliga frukost och sedan blev vi förde till ett elefantställe (i brist på andra ord??).  Vi tog en 50 minuters tur med elefanterna som till min förvåning var väldigt strävhåriga. I början kände jag mig väldigt osäker om elefanterna blev behandlade bra men arbeterna berättade att elefanterna faktiskt kommer från Thailand och är användna som arbetsdjur över hela världen och dagarna efter såg vi faktiskt flera elefanter som gick på sidan av vägarna. Var också livrädd 90% av tiden så det förklarar min stela min.
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter elefanterna hade vi mycket tid kvar så vi åkte med samma förare till ett annat ställe med djur. Vi kollade på en apshow och funderade igen på om apan blev rättvist behandlad och hoppas verkligen det eftersom de som jobbade där verkade väldigt snälla men man vet aldrig. Apan var i alla fall super söt och kunde göra många imponerande saker.
 
 
Vi stannade på en utsiktsplats och här ser man Karon Beach och Kata Beach skulle jag säga.
 
 
 
När vi kom tilbaka åt vi lunch.
 
 
 
Jag och mamma gick sedan runt på området och fotograferade lite.
 
 
På kvällen tog vi en Tuk Tuk, som var större och inte ens nära så läskig som den i Bangkok, till en resturang pappa hade hittat någonstans för att äta Alla Hjärtans Dags middag.
 
 
 
Resturangen var mycket längre bort en vi trodde men när vi kom dit så fick vi veta att ägaren faktiskt var svensk. Den största delen av gästerna var från Sverige och det fanns en del svenska rätter på menyn vilket var jätteroligt. Vår kväll var verkligen supermysig.