78 HOURS OF NORMAL

Veckan började med att få ut min draft av min explorationsuppsats och sedan 2 timmar zumba+hiphop som vanligt. Efter skolan gick jag ooch Esther till Wan Chai för att fixa hennes dator och jag spontanfixade min telefonskärm som hade spruckit några dagar före. Medans vi väntade satte vi bara inne på McDonalds p.g.a hettan och allt man vill ha är A/C. Vi köpte också egg waffles vilket är som Hong Kong street food och smakar som helt vanliga våfflor.

 

På tisdag hade vi Careers Fair i skolan som var superinttressant och roligt. Det var 40+ vuxna som kom till skolan och alla hade olika stånd där man kunde gå runt och prata med dem om deras karriär. Älskar verkligen att diskutera med vuxna och slippa allt tonårstjafs någon timme. Har också en mycket tydligare bild om vad jag vill göra i framtiden och vad jag måste göra för att uppnå det. Hong Kong har verkligen öppnat upp mina vyer och jag har insett att man kan göra nästan vad som helst av livet och man behöver inte bara vara fast i Finland. Efter skolan mötte jag i alla fall upp Stefanie och vi såg på Pitch Perfect 2 som var riktigt bra. Alla filmer som handlar om musik på något sätt älskar jag genast för det är någonting om när man sitter i en biosalong och någon sjunger eller spelar som rör mig på något sätt.


Halva torsdagen spenderades i KGV där det var BIG SING. Det var praktiskt taget 10-20 personer från alla de 6 ESF skolorna som bara sjöng tillsammans. Det var verkligen superkul plus vi fick gratis mat. Efter det for jag tillsammans med mamma och kollade på musikalen Sound of Music. En av mina kompisars lillasyster var med så det var jättekul att se henne samt hon var superduktig. Det har alltid varit en av mina drömmar att vara med i en musikal så det är alltid jättefint att se det på så nära håll.