CAREERS FAIR & PITCH PERFECT 2

Min skoldag var väldigt intressant, eller närmaste sagt de två sista timmarna. Har alltid varit ett kontrollfreak som vill veta precis vad som händer och när så självklart har jag haft hela min framtid planerad sedan länge. Under de senaste åren har mina drömmar ändrats väldigt mycket, vilket är helt naturligt, så nu är jag inte så säker på vad jag vill göra och hur. I skolan hade vi i alla fall något som vi kallar Careers Fair och det betyder att massa olika människor som gör olika yrken kommer in och har ett eget bås och alla elever får gå runt och prata med dem och fråga vad som helst. Tycker verkligen om att prata med vuxna om relevanta ämnen istället för tonårstjafs och nu känner jag att min bild av vad jag skulle kunna tänka mig att jobba med är mycket tydligare.

Efter skolan tog jag en taxi med några flickor till IFC där jag väntade på Stefanie. Vi gick runt i CitySuper oroväckande länge och kollade på mat. Sedan såg vi Pitch Perfect 2 som faktiskt vär väldigt bra. Det är något med musik som bara fångar mig på något sätt. Så fort som jag hör en vacker stämma eller en bas som pumpar kan jag få gåshud. Älskar det verkligen mest av allt.