END OF MARCH

Pappas bästa kompisar från universitet kom till Hong Kong och hälsade på oss denna helg. En av dem stannade några dagar längre vilket var jättekul både för att det är trevligt. Min söndag var bara väldigt lugn. Jag och Daniel gick bara efter en väldigt sen frukost och sedan gjorde vi inte så mycket mer än att bara vara hemma och planera lite. På kvällen gick jag och Daniel ut på äventy igen och kom hem med mat. Måndag kan man väl säga var den första riktiga dagen av vårt påsklov.(Blir helt lyrisk när jag tänker att jag inte behöver fara till skolan på två veckor men samtidigt kommer paniken om vad jag kan göra på två veckors tid och rädslan av sitta hemma och vara värdelös.) Vi åt en mysig frukost denna dag igen och på eftermiddagen gick Daniel och jag och spelade badminton i vårt clubhouse vilket alltid är kul men så otroligt tävlingsinriktat. Gick till en kinesisk restaurang för andra (!!???!?) gången sen vi flyttade hit och åt Dim Sum. Idag har jag inte gjort så mycket annat än att städa HELA mitt rum så nu finns det inte en enda vrå som inte skulle vara städig. Det tog nästan hela dagen eftersom det var väälbehövligt. Har annars bara myst, pratat och skrattat med älskade lillebror som verkligen är guldvärd och bakat cookies på kvällen. Detta skall ju vara tänkt som den sista dagen jag äter nyttigt på en månad för att kunna se på mig själv utan att brista ut i gråt så det var en slutspurt med onyttig mat om man säger så. Får väl se hur detta går eftersom jag har alltid har varit en person som har massa ideer och pratar om allting man kan göra men har svårt att sedan få saker gjorda.