INSPIRERANDE BÖCKER

I min barndom läste jag mycket. Hela lågstadiet var för mig väldigt präglat av alla de böcker jag älskade. Tyvärr avtog mitt läsande ganska snabbt och har inte alls hittat tillbaka till det. Har dock jobbat väldigt mycket på att förnya mig själv (vääääldigt sakta, men säkert) och vill tro att det medför mycket läsning. För intresset dog ju aldrig. Tror jag måste bli inspirerad, medslukad och berörd. Därför känns det naturligt att börja med kvinnliga poeter/författare som skriver om kärlek i alla dess former eller en kamp med sig själv och omvärlden. Så försökte jag sammanknyta de böckerna jag kommer nämna, men egentligen vet jag inte vad de handlar om. Jag har ju inte läst. Men jag SKA börja.
 
Om att älska - Michaela Forni
 
 
salt. - Nayyirah Waheed
 
 
Det handlar om dig - Sandra Beijer
 
 
Bone - Yrsa Daley-Ward