ATT INTE KUNNA SKRIVA MUSIK

Alltid när jag hör bra musik är en av mina första tankar "Såhär vill jag också skriva!". Blir så otroligt inspirerad. Dock fungerar det inte alls att skriva just då för jag blir så fast i tanken om precis hur det ska låta istället för skapandet. Lämnar det dock ofta några dagar och sedan kommer inspiration tillbaka men på ett bättre sätt. Älskar ändå att skriva text och att tonsätta det. Känns så fantastiskt när man blir nöjd över något man själv gjort. Det var inte för så länge sedan som jag påriktigt började skriva musik. Har ju alltid försökt skriva låtar, sen jag var typ 6 år gammal, men tycker aldrig jag varit speciellt bra på. Det senaste året har jag dock kommit igång lite bättre.
 
Det som jag ville säga är att den bästa musiken skapas väl av råa känslor. Och det har jag just nu. Känner mycket och ofta. Men det är inte som någonting jag upplevt förr. Det är abstrakt och osammanhängande. Vill väldigt gärna kunna överföra mina känslor till musik för det har potential att bli så bra. Men det går inte. Tror det kommer ta en tid innan jag kan make sense av mina tankar om detta, det måste ju vara så. Nu får jag bara acceptera det.