BLÅA WC VÄGGAR, HIMLEN, TA INSPIRATION

Måndagsmorgon framkallar olika känslor för olika människor. För mig är det ganska neutralt, tror jag. Igår kväll gick jag i duschen sent på kvällen efter att ha varit ledsen hela dagen. Kände att jag måste ta mig i kragen. Ordnade upp i mitt rum snabbt, packade min väska, valde en riktigt vårig outfit för morgondagen och kände mig jättebra. Vaknade dock på dåligt humör men det fixades snabbt i skolan vilket kändes härligt. Det var god mat, solen sken, var relativt produktiv och hade på mig en orange (!!!!) tröja som kändes så uppfräschande. Bestämde mig också vad jag ska göra med mitt hår på torsdag och jag blev sååååå inspirerad. KORT!!! Förstår ni vad roligt?
 
Vet inte om jag är enda som känner såhär eller om det bara har med årstiden att göra. Men kan må helt sisådär i skolan eller bara ha saker att göra och inte tänker så mycket. När jag sedan tänker på att fara hem töms jag på motivation. Känns typ som att det inte finns någonting att göra och jag orkar inte med samma gamla rutiner och så är det slask på marken. Skitjobbigt. 
 
Nu tänker jag i alla fall fortsätta läsa min bok, har bestämt mig att jag ska försöka läsa ut den nu denhär månaden och sedan börja på nästa. Wow, kanske jag lyckas bli en såndär häftig kulturmänniska. 
 
Här ser jag jättesur och skev ut (förstår inte riktigt vad som hände??) och försöker föreställa mig hur kort hår skulle se ut med Linn på Övis vackra WC. Det är alltid så fint ljus och älskar det blåa.