VECKA 10

Kände mig lite halvnere söndagkväll så bestämde mig för att göra en härlig lista på vad som kommer hända under veckan och vad jag vill göra. Då känns det som att jag har mer kontroll och inte mår lika dåligt längre. Här är i alla fall några saker jag skrev om varje dag kvällen före och sedan tillade några saker som hade varit bra med dagen. Alltid bra att vara positiv. Det hör man ju hela tiden. Kanske det till och med funkar. 
 
VAD JAG SER FRAMEMOT:
  • God skolmat hela veckan.
  • Börja läsa en bok.
  • Göra allt jag kan för att få mig själv att må bäst.
  • Dricka mer vatten varje dag.
  • Lyssna på musik.
  • Skriva ner allt i dina anteckningar. 
VAD JAG SKA FÖRSÖKA GÖRA:
  • Ha skolarbete på koll.
  • --> Räkna matte
  • --> Skriva moddeloggar
  • Sova mera (senast kl. 23)
  • Fixa planer snabbt --> träffa människor, vara aktiv
 
 
MON 06/03
VAD JAG VILL GÖRA:
  • Gå runt med glasögon och hörlurar.
  • Spela piano.
  • Vara snäll mot mig själv.
  • Börja dricka mer vatten i min stora fina drickaflaska.
  • Ha på mig läppstift.
 
BRA SAKER MED DAGEN:
  • Ändrade mitt alarm så det kändes lite spännande att vakna.
  • Det var ljust på morgonen och behövde inte stressa.
  • Kände mig jättecool med flätor och läppstift.
  • Vi sjöng två jättefina sånger med kören.
  • Fick spela och sjunga efter skolan.
 
 
                                                    
 
TUE 07/03
VAD JAG VILL GÖRA:
  • Köpa bok... Kanske jeans? Eller nåt annat.
  • RÄKNA MATTE KOM IGEN ELIN.
  • Fortsätta med vatten.
  • Köpa penna.
BRA SAKER MED DAGEN: 
  • Tappade min handske men märkte det direkt så kunde plocka upp den genast. 
  • Vilar mina glasögon på min glasögonbjörn varje kväll.
  • Började kolla om skam. 
  • Övade på mina olika (jättedåliga) accenter. 
  • Köpte och fick äta mitt älsklingsbröd.
  • Bokade ÄNTLIGEN frissatid. 
 
WED 08/03
VAD JAG VILL GÖRA:
  • Fika med ine.
  • Göra mig i ordning långsamt. 
 
BRA SAKER MED DAGEN:
  • Hann sminka mig och fick massa komplimanger om det.
  • Gick runt i en matbutik med ine jäääättelänge. 
  • Jag och ine skrattar alltid mycket med varandra. Bästa vän <333
  • Det var ljust ända tills kl. 18.
  • Köpte jättesköna underkläder. För jag orkar inte gå runt och vara obekväm. Livet är för kort, typ.
  • Det snöade jättemycket och älskar att få snö i håret. 
 
THUR 09/03
VAD JAG VILL GÖRA:
  •  Planera lite inför helgen. 
  • Sova tidigt idag också.
  • Läsa lite mera. Har svårt att bli inspirerad till det men varje gång någon säger att de läser vill jag också!!!
 
BRA SAKER MED DAGEN:
  • Somnade kl. 22 i misstag kvällen före så fick vakna rätt så utvilad.
  • Vi fick gott bröd i skolan.  
  • Hann göra matteläxan i skolan och det var inte ens svårt. 
 

FRI 10/03
VAD JAG VILL GÖRA:
  • Bara ta mig igenom skoldagen. (Lämna in några uppgifter).
  • Gör något roligt efteråt.
  • Börja skriva en till sommarjobbsansökan.
BRA SAKER MED DAGEN:
  •  Tog mig faktiskt ut på kvällen och hade jättebra feelis.