SLEEPY SATURDAY

Tänkte nästan börja det här inlägget med att säga god morgon förens jag förstod att klockan redan är över 5 på kvällen. Vaknade redan vid 8 och kollade på Youtube och någon serie i min säng medans jag åt frukost. Pappa kom hem från Finland igår så han hämtade massa finländsk mat, så jag åt ruispala med oltermanni. Konstigt hur man kan sakna de mest vardagliga sakerna. Efter någon timme kände jag mig otroligt trött och somnade om. Vaknade för andra gången klockan halv 1 och har inte åstadkommit så mycket annat än att äta lunch, prova alla mina klänningar och öva på finska. Tog Daniels finska bok och skulle göra några uppgifter. Helt sjukt att jag lärde mig det för flera år sedan och ändå fanns det många ord och former jag var osäker på. Kommer nog vara helt borta då jag flyttar tillbaka till Finland om några år.
 
Ikväll ska vi faktiskt fara på en fest hos den finska konsulatsfamiljen. Kommer nog inte vara så mycket barn där men inte kan man ju tacka nej till en fin lägenhet och gratis mat. Försökte hitta en klänning att ha på mig och tror faktiskt att jag har bestämt mig. Skulle verkligen behöva skärpa mig och skriva min uppsats redan nu så jag inte stressar ihjäl mig imorgon.