HÄRLIG DAG

Tror nog att förra lördagen med i min lista av top 10 dagar i livet. Vaknade upp på lördagmorgon efter en lång ochvälbehövd sömn. Gjorde mig redo och gick sedan ut för att träffa Stefanie medans jag sjöng och lyssnade på hög musik. Det var så otroligt varmt och fint väder och kavlade upp mina ärmar så att jag kan komma till Finland med någon slags solbränna (uppdraget har misslyckats men jag försökte i alla fall). Gick i alla fall till fel MTR Station så tvingades gå onödigt långt i hettan hahahah. När jag hittade Stefanke gick vi tillsammans till Cali-Mex och köpte chicken quesadillas. Vi satt oss sedan i Sun Yat Sen Memorial Park vilket egentligen är en stor gräs(!!!!!)plätt. Det påminde mig så mycket om Finland eftersom det inte riktigt finns så mycket åtkomligt gräs här. Vi satt i den otroliga hettan (hade glömt hårband så knöt upp mitt hår med Stefanie's skosnöre för att på något sätt klara av hettan) i flera timmar och bara pratade och skrattade. Älskar verkligen att vara med henne. 

Efter det, svettig och allmänt sunkig, träffade jag Jessica en timme. Vi satt på Starbucks och pratade en stund och sedan gick vi runt för att hitta en tröja till mig för kvällen. 

Kom hem snabbt, duschade, sminkade mig supersnabbt och väntade på att Aisha skulle komma och plocka upp mig. Vi åkte till IFC och träffade massa kompisar vilket var superkul. Pratade med massor av nya människor, t.o.m utbyteselever samt en som var finsk (!!!!!), skrattade och dansade galet mycket. När det blev lite senare, jag tänkte börja ta nig hemåt och de flesta hade farit vidare hittade jag mina kompisar som hade gått iväg en stund och vi gick till Pier 3 istället. Vi satt bara och lyssnade på väldigt chill musik samt dansade vals ahahah. 

Lördagen var verkligen en perfekt dag för mig och hade kul varenda sekund. Har börjat älska Hong Kong sååååå mycket och ska nog bli kul att komma tillbaka efter sommaren fastän jag älskar Finland.