WAKE ME UP WHEN SEPTEMBER ENDS

Eller inte? Nej vet inte riktigt. Just nu känns det som att det händer massor hela tiden och när jag kollar på min kalender ser jag bara små prickar under varje dag.Som tur är så är det mest roliga saker som händer. På fredag är det Fleming Charity Fair och jag och Jessica har blivit ombedda att sjunga två sånger vilket vi jobbar på just nu. Förra veckan hade jag mitt Drama Devising Exam som gick helt okej enligt mig, självklart inte perfekt men jag är nöjd. Denna kommande helg är också Lantern Festival så jag tror att jag ska ta mig till Repulse Bay som precis som majoriteten av Hong Kongs ungdom. Om några veckor är det också dags för Stars In Their Eyes vilket är lite som min skolas talangjakt kan man väl säga. Jag auditioned med Kael som bor bara två våningar nedanför mig och vi kom faktiskt in. Beskedet kom med en lite små fanatisk glädjedans eftersom vi båda var såååå nervösa. Det är runt 150 som far på audition varje år och många i min skola är jätteduktiga på att sjunga och uppträda.
 
Det var en liten uppdatering på vad som händer i mitt liv just nu. Min kamera på min telefon har också slutat fungera vilket är såååå störande. Tror jag måste ta mig till Apple Store snart för att se om jag kan få det fixat. Annars försöker jag just nu analysera lite Shakespeare vilket är intressant men går lite sisådär när min motivation inte finns och tankarna bara springer iväg på massa annat. Hoppas ni alla fall har det bra och njuter av hösten (för snart är det JUL!!!!!!!!!!!!)
 
Shall I compare thee to a summer's day? 
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date
Sometime too hot the eye of heaven shines, 
And often is his gold complexion dimm'd;
And every fair from fair sometime declines,
By chance, or nature's changing course, untrimm'd;
But thy eternal summer shall not fade
Nor lose posession of that fair thou ow'st;
Nor shall Death brag thou wander'st in his shade, 
When in eternal lines to time thou grow'st;
So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this, and this gives life to thee.