UPDATE

Att komma igång bloggandet gick ju inte så bra för mig när jag märker att senast jag kollade in var en månad sedan. Det börjar i alla fall dra ihop sig här i Hong Kong. Är inne på min sista vecka av normal skola och sedan har jag mina exams i 1,5 månad och sedan flyttar jag tillbaka till Finland. Känns otroligt att två år bara har flugit iväg och jag kan inte ens förstå att snart måste jag fara till gråa Finland. Det känns så antiklimaktiskt att komma tillbaka till en liten stad i Finland när jag har bott i en så stor och kulturell stad som Hong Kong. Menar verkligen inget illa, tycker att Vasa är en av de finaste städerna i världen men just nu känns det verkligen inte som stället jag vill spendera 3 år i. På ett sätt är ju gymnasiet säkert intressant och kommer göra Vasa lite mer annorlunda än vad jag kommer ihåg det som. Jämförde mitt skolarbete med min kusins som kom hit över på påsken och tyckte att det var ganska långt väldigt lika. Undrar därför om gymnasiet kommer vara svårt för mig eller bara samma sak jag redan har gjort i två år. Å andra sidan är det ju många ämnen jag har missat liksom fysik, kemi, historia och dyl. så på det sättet kommer det säkert vara en utmaning också.

 

Skriver alltså nästan samma sak som studentskrivningarna om 2 veckor. Har 14 prov på allting jag har lärt mig de två senaste åren så har massa information som jag måste tvinga in i min hjärna de sista veckorna nu. Annars så blir det väl skönt på ett sätt. Behöver inte komma till skolan om jag inte har ett prov, elements eller matte vilket ger mig mer tid att studera och upptäcka det sista av Hong Kong. Har också min dinner dance på fredag vilket är som vår skolas bal vilket kommer bli kul. Under skoldagen får vi också klippa sönder och rita på våra uniformer eftersom i year 12 och 13 får man har på sina egna kläder.

 

Känns jättejobbigt att tvingas åka tillbaka till någonting gammalt som ändå är helt nytt. Vet ju alla vrår av Vasa men så mycket har ändrats på 2 år och kommer känna mig som en nykomling i min egen stad vilket är ganska läskigt. Försöker i alla fall göra det bästa av situationen och njuta så mycket som möjligt av Hong Kong men också försöka se det positiva med Vasa så att jag inte går under helt när jag kommer tillbaka.

 
 
 

 

#1 - - Anonym:

Hur kommer det att bli mellan dig och Neal när du flyttar tillbaka till Finland? :/

Svar: Neal kommer till Finland i en och halv vecka i sommar men efter det har vi tänkt försöka på långdistans så länge som det går. :)
Elin Berg