CLOCKENFLAP

Clockenflap är en musikfestival här i Hong Kong som ordnas varje år. Syftet är att hylla all musik och konst. Jag for dit med Kaela och vi hade en jättekul helg. De flesta brukar se det som ett socialt evenemang men vi for mest dit för att uppskatta och titta på alla som uppträdde. Det fanns alla möjliga konstellationer, utställningar, matstånd, samt nya och gamla artister. De mera kända namnen som var där i år var Clean Bandit, A$AP Rocky, Damien Rice, Broods, New Order m.fl. Tyckte jättemycket om Broods live eftersom jag hade lyssnat på dem förut och hon som sjöng är verkligen superduktig. Andra som var bra var förstås Clean Bandit, Angel Haze, Flying Lotus. Vi älskade också att bara gå runt, höra massa musik, se människor med cool stil, dansa på Silent Disco, testa all mat, förundras över konst och träffa massa som man känner.
 
Allt som all var det verkligen en otroligt bra helg och om någon är i Hong Kong i November nästa år så rekommenderar jag såååå starkt att man far till Clockenflap. Det bästa är att det är precis i mitten av centrum så man ser hela tiden Hong Kong´s skyline i bakgrunden. Jag hade faktiskt mina mock exams måndagen precis efter men tyckte nog ändå det var värt att gå fastän jag "glömde" att plugga för mina exams ehehe.
 
Ursäktar verkligen kvaliten på bilderna eftersom det enda som har funkat är min snapchat front camera....