KUNG HEI FAT CHOI

De tre första dagarna av denna veckan är det alltså Chinese New Year. Det är en högtid som firas mer än julen här och i alla hus finns det dekorationer. På tisdagkväll så sköts det raketer i Central och istället för att trängas i de enorma folkmassorna hade vi bokat en junk. Vi var ganska många människor och jag kände mindre än hälften men hade ändå kul då jag hade N med mig. Det var ganska kallt så vi satt mest invirade i en filt med tjocka tröjor. Vi kunde se solnedgången över alla skyskrapor och det var helt makalöst. Hur många gånger jag än ser det så förundras jag ännu över hur mäktigt Hong Kong är. En av de finaste städerna i världen enligt mig. Klockan åtta var det i alla fall dags för fyrverkerierna och det var verkligen jättefint. Vi kom hem lite senare på kvällen och jag somnade nästan direkt. Har varit så otroligt trött hela denhär veckan så det passar bra att få sova ut mycket.