WEEK 07

Veckorna av skola blir bara mindre och nu kan man redan räkna på en hand hur många veckor jag har kvar innan vi skriver våra slutprov i Maj och Juni och sedan är det slut. Förra veckan var i alla fall helt normal med vanliga lektioner som kändes tung efter CNY lovet. På onsdag slutade vi tidigare så efter jag hade gjort min matlagningskurs i skolan åkte jag, Jess, Darius, Mwenda och Neal till CWB för att äta lunch. Vi satt några timmar och bara pratade och skrattade. Efter de tog sig hemåt gick jag in till IKEA en stund för att bara njuta av mitt paradis eheh. Fick med mig hem en lunchlåda, en tekopp och självklart svensk mat/godis. 
 
 
Våra familjekompisar från Finland hälsar just nu på oss och fredag var Daniels födelsedag så vi för ut och äta tillsammans på kvällen. Vi kom hem runt 10-tiden och jag var helt slut så somnade nästan genast. Nästa morgon var det tidig väckning för familjen Berg. Jag åkte med mamma och Daniel för att kolla på hans fotbollsmatch. 
 
 
Lördagseftermiddagen spenderades med att klättra upp trappor. Vi for på Morning Trail hiken upp till Victoria Peak. Det är en jätteskön hike eftersom den inte alls är lång eller svår så man kan bara strosa runt och när man kommer fram till Peak Gallerian kan man bara stå och förundra sig över Hong Kongs skyline. 

 
Senare på kvällen ordnade min skola den årliga modevisningen ANAIA. Hade flera kompisar som medverkade så förstås gick jag och stöttade dem. Showen var hursomhelst riktigt bra och man kan verkligen se hur mycket det har satsat och tid de spenderat för att det skulle bli så lyckat som möjligt. Mindre bra var att jag tappade bort min telefon och efter att förgäves ha letat efter den gav en av organisatörerna den till en av mina kompisar mitt under showen. Den hade alltså blivit upphittade vilket var tur men på något sätt är skärmen helt sprucken och telefonen är böjd???
 
Det som är bra med att ha gäster är att vi har en orsak till att göra mer turistiga grejer. På söndag tog vi oss till 10,000 Buddhas promenaden i Sha Tin. Det är verkligen sevärt och en jättekul idé. 

 
Efteråt for vi alla till en restaurang och delade allihop på en massiv pizza. Vi kände oss inte helt mätta så vi visade våra familjevänner ett ställe som heter Munchies där de serverar donuts, kex och glass.