"THOUGHT IS ACTION IN REHEARSAL" - S. FREUD

 
Hej mina käraste vänner, idag är det en torsdag som har känts som fredag. Och inte på ett sånt där härligt och pirrigt "nu går allting bra och jag får ledigt snart"-sätt utan på ett "denna dag tar så otroligt länge, det måste ju hända något roligt snart (men det gör aldrig det för det är ju inte fredag)"-sätt.
 
I alla fall har jag klarat av en väldigt kort skoldag bestående av modersmål, matte (vilket för övrigt känns jättesvårt och konstigt nu), franska och en snabb omtagning av en kemi-laboration. När jag kom ut ur skolan kl. 13.30 snöade det så otroligt mycket och det gör det fortfarande. Hade faktiskt cykel så när jag försökte ta mig igenom snöstormen fick jag blunda och blev helt täckt i snö. Snö gör mig ändå så otroligt glad. Ett fluffigt, mjukt och vitt pulver, fint. 
 
Har köpt mig en sallad och ska äta den medans jag ser på en serie hos mamma i väntan på att pappa hämtar upp mig. Han har varit bortrest i USA i ca. 2 veckor och nämnde att han har en present åt mig från Sephora. Är sjuuuukt taggad eftersom jag lovat mig själv att bli bättre på att sminka mig själv och då kanske det okända föremålet från Sephora kan bli perfekt. Min pappa är i alla fall jättesnäll, man måste komma ihåg det också. Att visa sin uppskattning och tacka folk. 
 
Det var dagens visdomsord, hoppas ni har en fin torsdag!