SPORTLOV

Hej kompisar! Den senaste veckan har vi haft sportlov i Finland. Min första helg började inte speciellt bra men jag lever ännu. Kämpade mig igenom dagarna och firade bl.a 14 åringen Daniel, Jolanda och Tilda. Gick ut på promenad med lillebror och räknade lite (en uppgift...) matte på fastlagstisdagen med Linn.
 
 
På onsdag for jag, pappa och Daniel sedan över till Umeå med båten och körde sedan till Hemavan. Vi bodde i en mysig stuga med min småkusin från Norge och hans pappa samt min pappas kusin. Stugan hade inte WiFi så fick en riktig internet detox (förutom när vi åt lunch på restaurang). Det var egentligen ganska bra eftersom jag slapp tänka men kände mig också väldigt bortkopplad från världen vilket var lite stressigt. Jag och Daniel åkte tillsammans i backen i tre dagar, på kvällarna åt vi fisk från Norge, spelade kort, jag fick underhålla med lite musik, vi lärde oss norska och pratade om mycket intressanta (och obetydliga) saker. Hade i alla fall sjukt ont i benen efteråt men det var ändå otroligt härligt att bara åka i backen med min älskade lillebror. Vi hade också strålande väder 2/3 dagar vilket var fantastiskt. Nu har vi precis kommit hem och imorgon är det tillbaka till skolan igen...