MIDSOMMARAFTON

Kan säga att iår var min första midsommar som inte spenderades med släkt eller vänner eller ens i Finland. Min familj (minus pappa som är i Finland) tog i alla fall en taxi till Repulse Bay där vi hade ordnat någon slags midsommarbrasa för de finska och svenska i Hong Kong. Det var inte så många som kom men vi var ungefär fem familjer som hade en mysig picknick. Vi gjorde så gott vi kunde med en midsommarbrasa, vi tände ljus i en sandhög. Det var mest barnfamiljer men jag underhöll mig med mat och att spela gitarr. Lite senare på kvällen var vädret lite behagligare så barnen övertalade mig att leka kyrkråtta. har inte gjort det på sååå länge så det var både kul och svettigt. Under kvällen när det redan hade blivit mörkt kom Inka, en av de få finska i min ålder som jag umgås med. Vi satt och pratade och efter klockan 11 körde hennes familj hem mig och de kom upp till vår lägenhet i någon timme. Detta var en väldigt annorlunda midsommar men jag hade i alla fall trevligt.