SUMMER LOVIN, HAD ME A BLAST

Ett sommarlov kom och gick men här har jag inte kikat in en enda gång. De sista skolveckorna gick väldigt långsamt och jag kände att det inte fanns motivation så det var onödigt att ens försöka. Men jag klarade mig. Tycker denhär sommaren har varit helt fantastisk. Började med lägerjobb och Stockholmsvisit i två veckor, hemmafester, brygghäng, picknickar och en vecka i soliga Mallorca. Sedan stod det mycket jobb på schemat. Har varit anställd som Vasa Stads sommarartist vilket betyder att jag har fått uppträda på olika evenemang och anstalter i staden. Väldigt lärorikt och i stunder givande men också väldigt tufft och krävande. Har fokuserat på mig själv och mitt mående men samtidigt tagit vara på alla stunder så gott det går. Hann tillbringa en helg i Jakobstad, hänga med min Ine så gott som varje dag (<3), flytta till ett nytt hus med mamma, ha poolparty och välkomna Jessica till Finland. 

Nu är det en vecka kvar tills skolan börjar och jag känner mig ganska redo men ändå varsam inför det kommande året. Tror det kommer vara fyllt av nya upplevelser och åtagande vilket kommer vara spännande. Måste dock komma ihåg att prioritera mig själv så att jag orkar. Jessica hälsar på från Hong Kong i två veckor och det gör mig nostalgisk på många olika sätt men ändå tacksam för att jag inser att jag är väldigt nöjd med mitt liv just nu. Hoppas ni har haft ett härligt sommarlov trots att vädret inte har varit det bästa och att ni känner er redo för en nystart (eller helt förskräckta, vilket också är okej).